woensdag 21 december 2011

Meneer Adidas

Dit is mijn nieuwe voetbekleding.



Naar het wezen der zaak heb ik u zojuist belogen; het leek me wel zo behoorlijk u daarop te wijzen. Dit is namelijk slechts een foto van mijn nieuwe voetbekleding. 
De schoenen zitten werkelijk als gegoten. Tijdens het gieten, moet ik bekennen, brandde het wel wat aan mijn voeten. Echter, het resultaat in ogenschouw nemende, was het de betaling in ongerief meer dan waard. Over betaling gesproken, er werd ook geld van mij verlangd in ruil voor de schoenen van Meneer Adidas, die er overigens in is geslaagd zijn naam maar liefst tien maal op elke schoen te vermelden. Maar, nu komt het. Houd u zich als het u belieft goed vast. Onlangs is mij namelijk een ronduit schokkende inlichting onder ogen gekomen. Het betrof een krantenartikel over kinderarbeid in China. U hebt het goed gelezen; kinderarbeid in China. Er zijn kinderen in China die arbeid verrichten en het schijnt dat het Chinese kind dat mijn schoenen heeft vervaardigd ten naaste bij €0,02 ontvangt van de €70,- die Meneer Adidas eraan verdient! Het is toch werkelijk misselijkmakend! Hoe durft zo een kind dat nog maar net komt kijken zo onverholen en schaamteloos mee te profiteren van de vindingrijkheid van Meneer Adidas? Immers, Meneer Adidas is toch zeker degene die op het weergaloze idee is gekomen om een schoen te fabriceren en dan gaat zo een laatdunkend, zelfverklaard deelgerechtigd Chinees kind een beetje met de eer strijken en zich op slinkse wijze een niet onaanzienlijk deel van de winst pogen toe te eigenen. Het is kortelijk gezegd schandalig! Gelukkig waren de schoenen in de aanbieding toen ik ze kocht.    

De moraal: maak een einde aan kinderarbeid, steun Meneer Adidas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten